söndag, maj 06, 2012

IsaDora - 86 Silver på Miyo - Magic

Det får bli en sen NailArt Sunday för min del idag. Detta är en manikyr jag bar för några helger sedan och det höll sig ovanligt bra. Oftast så tappar man (jag) rhinestones redan efter första-andra dagen och tröttnar på att peta dit nya. Men denna manikyr hade jag nog 5 dagar innan jag ville ha något annat. Tyvärr blev något annat nakna naglar i två veckor. Nakna, skivade och nerfilade naglar skall tilläggas.

Ursäka bildspammet men jag kunde inte låta bli ;) Först kommer några bilder i dagsljus och efter det kommer bilder tagna på kvällen med blixt.

DSC_2309


DSC_2306


DSC_2314


DSC_2315


DSC_2292


DSC_2294


DSC_2298

Kan meddela att det var rätt pillrigt att måla högerhanden eftersom jag är högerhänt men det gick det med.

DSC_2325


DSC_2324


DSC_2343
Detta är vad jag använde till nailarten. En tunn fin pensel, rhinestones och en orangepinne att plocka upp rhinestones med. Och överlack förstås.
Allt silverlack är pålagt med den lilla penseln. Jag hade nog kastat lacket i golvet annars eftersom lacket hade hunnit torka lite i min miniflaska och jag har fortfarande inte orkat köpa någon thinner.

Bilder © My Nail Mania om inget annat anges.

8 kommentarer:

  1. Åh, det här var riktigt snyggt! Behöver nog införskaffa en vettig pensel. Har du några bra tips var man kan hitta bra?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Helena: Tack tack! Jag kommer inte ihåg vart jag köpte mina penslar. Tror det var på Tradera och det var ett 3-pack med tre olika längder på stråna. Annars skulle jag nog rekomendera ebay eftersom det brukar vara mycket billigare än Tradera men kolla Tradera först. Har tyvärr ingen "markbutik" att rekomendera.

      Radera
  2. I am loving this mani! Just found your blog and it's really great! Am a new follower!

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Social

Search

Translate

Followers

Popular

Comments

Archive

Traffic

Totalt: