onsdag, december 14, 2011

Models Own - Beetle Juice

Jag fick mina Beetle Juice-lack från Models Own i måndags. Som jag har längtat!


DSCF4938


DSCF4939
Fick med en eyepencil eftersom det var första gången jag beställde från Models Own.

DSCF4942
Stör ej! Uppackning pågår ;)
Paketet innehåller;
3 in 1 Base Coat/Top Coat & Gloss
Emerald Black
Golden Green
Aqua Violet
Purple Blue
Pinky Brown

Namnen talar om vilka färger lacken har och Emerald Black, Golden Green och Aqua Violet är skimmer medans Purple Blue och Pinky Brown har massor med glassfleck i sig. Emerald Black täcker nästan på ett lager medans Golden Green och Aqua Violet behöver minst tre lager. Purple Blue och Pinky Brown klarar sig med två lager.

DSCF4943

DSCF4945
Med blixt.

DSCF4946


DSCF4947
Med blixt.

DSCF4949

När jag målade swatcherna tyckte jag att lacket luktade annorlunda mot vad det andra lacken jag köper brukar lukta så jag bestämde mig för att kolla innehållsförteckningen. Jag blev ganska förvånad när jag ser att lacken innehåller både toulen, formaldehyd och kamfer.

DSCF4950
Liten liten etikett som sitter klistrat på skyddsplasten på flaskorna. Alltså inget man kan gå tillbaka till när man väl har öppnat flaskorna.

DSCF4952
Toluene, formaldehyde och camphor.


DSCF4954
Färgtillsatserna skiljer mellan de olika flaskorna men alla innehöll kamfer, toulen och formaldehyd.
Hade jag vetat det innan jag köpte lacken vet jag faktiskt inte om jag hade köpt dem. Tycker det är dåligt att företaget inte informerar om detta på sidan. Men precis som med Seche så kan man inte hitta någon innehållsförteckning på deras hemsidor. Dålig stil tycker jag!

Bilder © My Nail Mania om inget annat anges.

2 kommentarer:

  1. Kul att få dessa lack! Vill också ha dem :D
    Och det finns ingredienser på deras hemsida, jättelätt att hitta. Här är i alla fall länken länken: http://www.modelsownit.com/ingredients/

    SvaraRadera
  2. Annie: Jag måste verkligen vara blind för det tog ett tag innan jag hittade den lilla länken till innehållet i deras produkter. Som sagt, hade jag sett det innan vet jag inte om jag hade köpt lacken men nu är de ju här så vi får väl se om de blir använda :)

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Social

Search

Translate

Followers

Popular

Comments

Archive

Traffic

Totalt: