onsdag, december 14, 2011

Milani - Red Sparkle och Gold Glitz

Eftersom gårdagens manikyr inte blev så julig tänkte jag hotta upp den med lite glitter. Velade länge mellan guldigt eller rött glitter när jag till slut bestämde mig för att svampa på rött glitter. Jag valde mellan LA Girl - Animate och Milani One Coat Glitter - Red Sparkle. Det blev Red Sparkle till slut. När jag väl började svampa insåg jag att glittret var alldeles för täckande för att kunna svampa. Man kan tycka att "One Coat Glitter" på flaskan skulle ha fått mig att inse det men icke. Man kan inte vara smart jämt ;) Det fick bli funky french istället. Glittret var perfekt till det! Bra formula och lätt att kontrollera glittret på borsten för att få snygga jämna kanter.

Tyvärr gav Poshé mig tip-wear men det torkade i alla fall snabbt med alla dessa lager.

DSCF4955
Baslack: LA Girl - Whitener & Smoother. Ett lager. Och Scratch - No Dry Nails. Ett lager.
Lack: China Glaze - Lubu Heels. Tre lager.
Dekoration: Milani - Red Sparkle. Två lager och Milani - Gold Glitz. Ett lager.
Överlack: Poshé. Ett lager.


DSCF4959


DSCF4960


DSCF4964

Manikyren blev helt klart mer julig. Men det märks att jag inte har gjort fransk manikyr på ett tag, jag var inte helt stadig på handen.

Bilder © My Nail Mania om inget annat anges.

5 kommentarer:

  1. Det var riktigt vackert!
    Har du råkat ut för att Red Sparkle släpper nån gång? Att det bara faller av i stora flagor?

    SvaraRadera
  2. lackynails: Tack så mycket!
    Nej det har jag faktiskt inte. Vet att många har problem med att glittren bara "ramlar av" i stora sjok men jag har aldrig upplevt det.

    SvaraRadera
  3. Milani one coat glitter ger verkligen mycket glitter för pengarna! Har aldrig tänkt på att funky frencha med dem men såklart att de är perfekta till det. Smart!

    SvaraRadera
  4. Kajalpennan: Tanken hade aldrig slagit mig heller men när jag började svampa så var det uppenbart att svampning inte var rätt metod. Det blev väldigt effektfullt till slut. Kan tänka mig att det blir riktigt coolt med ett matt lack under.

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Social

Search

Translate

Followers

Popular

Comments

Archive

Traffic

Totalt: