fredag, juli 29, 2011

Mera från Korres

För ett tag sedan fick jag ett paket från Korres. Det innehöll flera prover och en hel flaska Body Mist. Superglad blev jag för det och fick genast ännu en anledning att testa fler av deras underbara produkter. Här kommer den senaste recensionen;


DSCF3613

Paketet innehöll:
Toning Body Mist Fig, rich in sodium, magnesium, zinc and manganese, a multimineral complex that works to restore energy to skin cells - Doften är helt ny för mig och påminner lite om skog efter ett sommarregn. Sprayen är mild men doften sitter kvar länge. Funkar perfekt när man vill fräsha till sig men inte vill använda någon tung parfym. Helt klart en favorit och jag har redan beställt en i doften jasmin också.

Body Milk Fig, a juicy scent of freshly cut figs - Superhärlig konsistens! Min hud säger slurp och suger åt sig allt utan att kännas ett dugg kladdig trots ett rikligt lager. Huden känns superlen och smidig efteråt. Till och med celluliterna ser och känns bättre ut. I min nästa beställning kommer det definitivt att följa med en Body Milk.

Showergel Basil Lemon, a green spice of dazzeling freshness with a vibrant lemon zest touch - Precis som showergelen jag nämnde här så är denna också väldigt krämig. Den doftar friskt och fräsht av både basilika och citron. Tyvärr tycker jag doften försvinner så fort man har klivit ur duschen.

White Tea Fluid Gel Cleanser, all skin types - Jag har testat många olika sorters cleansers i mina dagar men det är få märken och konsistenser som har fungerat. Milk och cream fungerar ofta, mousse ibland men gel och kaka fungerar inte alls (sen beror det mycket på vilket märke man använder såklart men generellt så är det så här för mig). Så jag skall erkänna att jag var en aning skeptisk till denna gel cleanser. Det tog mig faktisk flera veckor innan jag vågade prova den men efter fyra dagar morgon och kväll så är jag fast! Den rengör verkligen på djupet, det finns inte en tillstymmelse till mascara eller liknande efter att jag har tvättat mig (vilket brukar vara problemet med milk och cream cleansers). Den torkar inte ut huden och på mig syns det verkligen att porerna har blivit mindre. Jag har redan beställt en i full storlek på deras hemsida.

Wild Rose Brightening & Line-smooting Serum - Har inte hunnit testa än, återkommer om den.

Wild Rose Foundation, long-lasting foundation for a flawless, radiant finish - Har inte hunnit testa än, återkommer om den.

Materia Herba Moisturising Eye Cream, anti-dark circles - Har inte hunnit testa än, återkommer om den.

Materia Herba Moisturising Cream, normal to dry skin - Har inte hunnit testa än, återkommer om den.


Bilder © My Nail Mania om inget annat anges.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Social

Search

Translate

Followers

Popular

Comments

Archive

Traffic

Totalt: