tisdag, juni 28, 2011

Annat än naglar - Korres

Tänkte faktiskt bjuda på något annat än naglar idag.

Det finns ett märket som heter Korres som jag älskar! Det är ett grekiskt hudvårdsmärke som säljer "...naturliga och certifierade ekologiska produkter..." över hela världen. Jag tänkte recensera de produker jag har/har testat.

Hudvård - Ansikte:
* Hamamelis cleansing and tonic lotion - Är superbra mot lite oren hy, den tar verkligen bort all kvarvarande smuts efter rengöringen. Sen jag började använda den har min hy blivit mycket renare och klarare. En stor favorit!


DSCF3541

* Thyme honey creme, 24-hour moisturising for normal to dry skin - Har inte använt den tillräckling länge för att veta om den passar min ganska krångliga hy. Men doften är underbar och konsistensen är som sammet.


DSCF3542

* Watercress extra moisturising creme, SPF6 for very dry and dehydrated skin - Älskar verkligen den här cremen! Den är otroligt återfuktande och håller min hy från att flagna och att få torreksem.


DSCF3545

* Thyme honey scrub, normal to dry skin - Väldigt mild scrub som luktar underbart. Doften sitter kvar länge efter att man har tvättat sig och man känner sig ny och fräsch.


DSCF3547>

* Evening primrose eye cream SPF 6 - Jag har en tendens att få problem av ögoncremer. Antingen får jag eksem på ögonlocken eller så är det något ämne i cremen som får mina ögon att grumla igen eller bli alldeles svullna. Har endast provat en liten mängd av denna och den ligger på gränsen till att få huden runt ögat att svälla upp under natten.

* Wild rose 24-hour moisturising & brightening cream SPF 6 - Väldigt lätt creme! Doftar lagom av ros och känns allmänt fräsch. En creme jag definitivt kommer att fortsätta med.

* Wild rose mask, instant brightning & illuminating - Skön mask som doftar diskret av ros. Ger nytt lyster och får hyn att kännas pigg igen. Jag får känslan av att mina röda partier blir mer diskreta. Kanske kommer den att minska mina solskador också - det återstår att se.

Hudvård - Kropp:
* Guava showergel - Luktar som en bladningen mellan varm sand, hav och exotiska frukter. Mums! Superkrämig konsistens.

* Guava body butter, extra moisturising cream for dry skin conditions - Har inte hunnit testa än.

DSCF3541

* Quince body butter, smoothing and moisturising cream for all over the body, ideal for dry elbows, heels and knees - Wow! Vilken superprodukt! Doftar underbart friskt blommigt och är enormt återfuktande. Jag smorde in mina ben med den och de blev verkligen som lena som sammet. Tror inte de någonsin har varit så mjuka och lena tidigare.

Hårvård:
* Aloe & soapwort shampoo, neutral-pH schampoo for frequent use - Mitt favoritschampo! Jättedrygt. Jag köpte mitt första schampo och balsam i december och har nu ett halvår senare precis köpt en ny flaska balsam - shampot har jag fortfarande kvar av och jag tvättar håret i snitt 3ggr/vecka.

* Acacia milk conditioner for dry hair - Gör att håret känns tjockare och doftar underbart - påminner lite om rökelse, väldigt sensuell doft. Eftersom jag har ett typiskt glashår där varken färg eller lockar vill hålla sig kvar så är detta en perfekt produkt för mig. Det håller lockarna på plats, ger mer volym, förhindrar håret att bli statiskt och flygit. Jag är supernöjd med både balsamet och shampot.

DSCF3532

* Shea butter & vitamins hair mask, nourishing & hydrating for all hair types - Gör håret mer lätthanterligt och luftigt. Hjälper min hårbotten att inte torka ut.

* Green silt & corallina oligoelements hair & scalp scrub for the regulation of dandruff and sebum secretion - Motverkar torreksem som jag får med jämna mellanrum men det hjälper även mot om man har fet och oljig hårbotten. Hårbotten känns frisk och fräsch efteråt.


DSCF3535

Produkter som jag skulle vilja testa:
Magnolia Cleansing Emulsion - Söker efter en rengöringsmjölk/kräm för normal till torr hy.

Materia Herba Anti-Ageing Regimen Kit - Man blir ju inte yngre direkt och efter diverse sol- och torreksem så ser min hy allt annat än ung och slät ut.

Någon av Korres body mist - Perfekt på sommaren när det blir för "tungt" med en parfym.

Thyme Honey Hand Cream - Tycker produkterna i denna serie doftar så gott och jag behöver en ny handkräm då min favorit har tagits ur produktion (annat märke).

Produkterna är köpta i Korres webshop, Apoteket och Apoteket Hjärtat. Men finns även på bland annat eleven.se och smartgirl.se

Vilka produkter har ni testat och vad tycker ni om Korres?


Bilder © My Nail Mania om inget annat anges.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Social

Search

Translate

Followers

Popular

Comments

Archive

Traffic

Totalt: