fredag, juli 29, 2011

Ett försök på en neutral manikyr

Jag har inte kommit mig för och beställa några nudelack men tänkte ändå att jag skulle försöka mig på en "en-lacks-manikyr" åt det mer diskreta hållet. Köpte ett creamlack för ett tag sedan, China Glaze - Recycle och tänkte att det passade bra för ändamålet. Men åh vad besviken jag blev efter ett lager. Blaskig färg, flammigt och en helt hopplös borste att få ett jämnt flöde med. Mutter!

Lät skiten torka och målade på ett lager till. Vilken skillnad det blev! Helt opakt, fin jämn yta och den smala borsten funkade fint. Blev väldigt överraskad över den stora skilnaden mellan lager ett och två.

Men för den som känner mig vet att jag har svårt att hålla glittret borta från naglarna så det blev ett lager China Glaze - Fairy Dust också. Faktiskt första gången jag använder det över hela nageln och inte enbart som en svampad gradient. Jag är mycket nöjd med kombinationen!

Vad tycker ni?
DSCF3824
Baslack: Scratch - No Dry Nails. Ett lager.
Lack: China Glaze - Recycle. Två lager.
Dekoration: China Glaze - Fairy Dust. Ett lager.
Överlack: Orly - Won't Chip. Ett lager.
Vårdande: Scratch - Nail Food. Nagelbad med CND Sensations Black Currant & Fig Wash.

DSCF3817
Utan blixt (det är inte lika brunt som det ser ut på bilderna men har en viss tint av mullvad).

DSCF3822
Glittret är väldigt holografiskt i solen. Det syns tyvärr inte så bra på bilderna.

DSCF3824
Färgen stämmer bra på denna bild.

Bilder © My Nail Mania om inget annat anges.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Social

Search

Translate

Followers

Popular

Comments

Archive

Traffic

Totalt: