måndag, juni 18, 2012

Nämen hej är du här?

Jag är ledsen att jag har försvunnit men jag har inte riktigt haft den energin som krävs för att blogga den senaste tiden. Dock har jag målat naglarna, fotat och även läst era bloggar. Mitt kommenterande har förvisso varit helt obefintligt men jag har ändå hängt med i vad som har hänt. Många av de bloggare jag följer har hunnit fylla år, vissa har flyttat, bytt jobb, tagit studenten etc etc. Jag skulle vilja säga ett stort grattis och lycka till till er alla var och en men inser min begränsning och gör det på detta vis istället.

Jag tänkte börja min återkomst med Annes enkät.

Hur länge har du varit en nagelnörd?

Mitt nördande började redan i mitten på 90-talet när jag gick i högstadiet. Mer om min nagelhistoria kan man läsa här. Bloggen föddes våren 2011.

Hur många nagellack har du i din samling?

Hmm, det va ett tag sedan jag räknade dem men runt 250 tror jag. De flesta är swatchade på stickor men inte ens hälften är testade.

Om du bara fick välja lack från ett märke från och med nu, vilket märke skulle du välja?

China Glaze.

Hur mycket spenderar du på nagellack och nagelvård i snitt varje månad?

Oj! Det varierar verkligen. I början av mitt nagelbloggande (sommaren 2011) så kunde mina beställningar ligga på mellan 500-1500:- i månaden men då jobbade jag och sedan november har min budget krympt avsevärt så nu har jag tur om jag kommer upp i 500:- /månad.

Dyraste lacket/lacken i din samling?

Mitt dyraste lack (efter att jag slutade jobba) är nog Max Factor - Fantasy Fire som jag betalade 180:- för på eBay. När jag fortfarande hade lön var det Sally Hansen - Garnet Lapis för 200:- på eBay.

Vilka är dina lemmings just nu?

Topp 3 just nu är;

China Glaze - DV8
Brucci - Black Emerald
Brucci - Typhoon Lagoon

Favoritfinish?

Creme men både flecks och holo börjar växa på mig. Och duokrom så klart. Och foil. Och Metallic.

Finish du bara inte klarar av?

Frost kan jag fortfarande inte med sedan den stora frostvågen på 90-talet.

Vilka nagelvårdsprodukter klarar du dig inte utan?

Glasfilen och Scratch Nails Nail Food är nog de produkter jag inte byter bort, allt annat är up for grabs beroende på vad jag är ute efter. Sedan är jag helt beroende av min "nagelbandsnerpetarborttagare" i metall. Den får jag ren och skär panik av om den är borta. Jag tappade bort den några månader under 2009 och jag har nog aldrig varit så irriterad under en och samma period förut ;P

Vilket lack pryder dina naglar just nu?

Just nu är det bara Scratch Nails - No dry nails men om jag har tid ikväll kommer det att bli en blandning av Kleancolor metallics.

Bilder © My Nail Mania om inget annat anges.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Social

Search

Translate

Followers

Popular

Comments

Archive

Traffic

Totalt: