söndag, december 04, 2011

Kicks - Evening at Ch. Marmont

Evening at Ch. Marmont har blivit riktigt hypat i nagellacksvärlden. Mycket för att det är så pass likt den betydligt dyrare Peridot från Chanel. EaCM är en skir liten historia. Jag testade lacket på en swatchsticka med två lager och det var så genomskinligt att själva effekten uteblev. För att få detta opakt på egen hand måste man nog gå upp på 4-5 lager kan jag gissa på. Alla vet väl vad jag tycker om lack som kräver mer än två lager? Bläk.

Jag hade IsaDora - Beetle Green (som bara är sååå snygg) på naglarna sedan innan och tänkte testa EaCM som layeringlack. Det är två lager av Evening at Ch. Marmont på bilderna. Inget överlack. Man kan ana lite av Beetle Green i kanterna vilket gör att lacket får ett lite annat dup i sig. Jag är överförtjust i den här kombinationen men kan tänka mig att vilket mörkt grönt lack skulle fungera precis lika bra som bas.

DSCF4906
Lack: Kicks - Evening at Ch. Marmont. Två lager. Över IsaDora - Beetle Green.
DSCF4908

Lacket skiftar från ljust grönt, guld, koppar, guldbrunt, skogsgrönt och petrol. Det finns säkert en hel radda färger till som inte jag ser eller kan benämna. Mina bilder är som vanligt korniga när det inte är sol ute så ni får det bästa jag har. Lacket är bra mycket lysande än vad som visas här. Det har en riktig metallic-känsla över sig.

DSCF4912


DSCF4910


DSCF4911

Så här ser två lager av lacket ut på en sticka. Inte jättespännande.

DSCF4918


DSCF4915


Bilder © My Nail Mania om inget annat anges.

6 kommentarer:

  1. Chaosophia: Ja verkligen! Synd att inte bilderna kunde visa hur lacket verkligen lyser!

    SvaraRadera
  2. Jag köpte också den här i dag! Så glad för det! .-)

    SvaraRadera
  3. Nailtastic: Det kan jag förstå! Jag skulle vilja köpa fler och ge bort dem. Alla borde ha ett eget EaCM.

    SvaraRadera
  4. vad långa de blivit igen! :)

    SvaraRadera
  5. adk: Ja det växer ganska fort, som tur är.

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Social

Search

Translate

Followers

Popular

Comments

Archive

Traffic

Totalt: