onsdag, oktober 19, 2011

Glitterflakes i klar bas

Det här inlägget skrev jag förra veckan och det känns sådär att publicera det efter att The Swatchaholic precis har skrivit om samma sak.

När jag målade med Kleancolor - Chunky Holo Black härom dagen kom jag att tänka på att jag skulle ha haft det lacket med en klar bas istället. Svor lite över att CHB inte var det och började leta efter ett med klar bas. Det visade sig att det fanns alldeles fullt med sådana lack redan. Sally Hansen har ett som heter Hidden Treasure som verkar vara HTF. Finns i dagsläget en annons på ebay för ca 25 $. Sedan finns Gosh - Rainbow vilket jag inte hittar på ebay alls eller på någon webshop heller för den delen. En dupe på detta verkar vara Creative Sugar Baby # 288. Sedan finns Nubar - 2010, vilket går att få tag på bland annat genom NailShop. Och sist men inte minst finns alla flakeslack från Nfu Oh. Jag skulle gissa på nummer 38 stämmer bäst överens men CHB. Någon som har testat dessa och kan ge en kommentar?

Är det någon som äger Nfu Oh nr 38, 39, 40 och vill bli av med dem köper jag dem gärna.
Bilder © My Nail Mania om inget annat anges.

2 kommentarer:

  1. Jag skulle vilja påstå att Chunky Holo Black och flakelacken från Nfu-Oh och Nubar (de andra har jag inte sett i verkligheten så dem låter jag vara osagt) inte har mycket likhet egentligen. CHB har ju regelbunda former, sexkanter i olika storlekar, medan flakesen i de andra är helt annorlunda, oregelbunda och i helt random storlekar. Jag tycker CHB ger mer intrycket av att vara ett glitterlack än de andra, även om färgskiftningarna är liknande. Så man kan ju absolut skaffa båda sorter utan att råka ut för dubletter :) Fast jag skulle ändå vilja ha CHB som variant med klar bas.

    SvaraRadera
  2. Cactus: Det har du helt rätt i. Tyvärr har jag inte hittat något lack som liknar CHB (med glitter) så det blev det näst bästa. Skulle vara kul att veta om det ens finns något liknande CHB på marknaden. Letandet efter ett med klar bas fortsätter.

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Social

Search

Translate

Followers

Popular

Comments

Archive

Traffic

Totalt: