tisdag, september 13, 2011

China Glaze - Medallion

Update: Medallion målas på LA Girl Color Addict - Disorder och INTE Fairytale som jag tidigare har påstått.

Tänkte i min enfald att guldglitter skulle vara snyggt på den diskret guldskimrande Disorder. Det hade det blivit om guldglittret var finkornigt á la China Glaze - Golden Enchartment. Tyvärr äger jag inte den så det blev storasyster Medallion istället. Resultatet blev inget vidare.

La även ännu ett lager LA Girl - Disorder för att dölja det värsta av tip-wearen.


Lack: LA Girl Color Addict - Disorder. Ett lager till.
Dekoration: China Glaze - Medallion. Applicerad med make up-svamp. Ett lager.
Överlack: LA Girl - Diamond Top Coat. Ett lager.





Den här gången svampade jag på glittret med en make up-svamp. Resultatet blev mer kompakt både vad gäller glittermängden och ytan. Jag kommer i fortsättningen att använda make upsvamp istället för kökssvamp.

Bilder © My Nail Mania om inget annat anges.

5 kommentarer:

  1. Inte alls dumt tycker jag, det blev en bra kombo

    SvaraRadera
  2. Wow, så vackert! Måste skaffa mig Medallion!

    SvaraRadera
  3. Jag måste också skaffa mig Medallion!

    Personligen gillar jag det här mer än finkornigt glitter tror jag. Kanske beror på vad man ska göra när man bär manikyren förstås, men det här är glammigare!

    SvaraRadera
  4. Jag tycker det ser fint ut. Har inte provat mitt Medallion än men är sugen varenda gång jag ser flaskan stå och glittra.

    SvaraRadera
  5. Cactus: Jag hade hoppats på att guldskimmret i Fairytale skulle komma fram lite mer vilket jag tror det skulle ha gjort med ett finkorningare glitter.

    Nailtastic: Tack! Jag är ju egentligen en silvertjej så jag kan inte riktigt tycka att det är såååå snyggt.

    Chaosophia: Medallion är väldigt snygg. Tror att den skulle vara kanon över en skogsgrön tex Orlys Meet Me Under The Mistletoe eller en djup röd som LA Girl - Metallic Red.

    Pamsan: Vad jag upptäckte med Medallion när jag målade var att det inte bara är guldglitter i utan det är silvrigt hologlitter i det också.

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Social

Search

Translate

Followers

Popular

Comments

Archive

Traffic

Totalt: