lördag, augusti 27, 2011

Kleancolor - Silver Star

Inte ska vi vara sämre än att klämma fram lite glitter så här på lördagen? Tänkte testa ett av de mer experimentella lacken jag köpte från Kleancolor. Detta lack heter Silver Star. Det är ett typiskt layeringlack och om man skulle ha enbart det och ingen bas tror jag att man skulle bli tvungen att använda ungefär 15 lager lack för att få den glittereffekten - som åtminstone jag är ute efter. Seg formula och torktid som vanligt men det är vi alla van vid nu. Svårt även att lyckas fiska upp stjärnorna. Glittret är så pass glest i den genomskinliga basen att det är lite pilligt. Men vill man ha ett glest glitter så passar detta ypperligt.

Jag var på jakt efter one starry sky-stuket. Men det blev mer one silvery ocean med tanke på att basen var Kleancolor - Metallic Aqua.


Lack: Kleancolor - Metallic Aqua. Två lager.
Dekoration: Kleancolor - Silver Star. Två Lager.
Överlack: LA Girl - Diamond Top Coat. Två lager.
Vårdande: Scratch - Nail Food.








Blidspam på dessa skönheter som inte alls ser så vackra ut på bilderna. Glittret har en holoeffekt som så klart inte kom med  men som ger manikyren ett större djup. Jag gillar det trots att det inte var helt rätt blåfärg för ändamålet.
Bilder © My Nail Mania om inget annat anges.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Social

Search

Translate

Followers

Popular

Comments

Archive

Traffic

Totalt: