lördag, augusti 13, 2011

LA Color - Sea Siren

Idag har jag bara testat nya produkter. Resultatet var super!

Mina naglar har fått en gul tint efter att jag använt ett väldigt färgstarkt nagellack (kommer inte ihåg vilket för det är så pass länge sedan) och ett inte så bra underlack. Nu håller det gula på att försvinna men den fria nageln är helt klart gulfärgad fortfarande. Har aldrig testat ett whitener-lack tidigare så jag tyckte att det var på tiden. Valet föll på LA Girl - Whitener & Smoother. Ser skillnad direkt när lacket kommer på men det har nog mer att göra med att lacket är lite mjölkvitt än att mina naglar huxflux har blekts. Torkade snabbt och var lätt att applicera.

På detta fick det bli LA Color - Sea Siren. En färg jag har tittat efter länge men som jag har varit lite skeptisk mot märket då de tidigare två lacken jag beställde inte alls stämde med swatchen på webshopen. Hur som helst så tycker jag inte swatchen på detta lack var bättre men lacket var ändå underbart! På hemsidan ser lacket ljust turkosblått ut, i flaskan mer turkost och ganska skimmrande och på naglarna har det en mörk turkos färg med litelite skimmer. Lacket är nästan helt täckande på ett lager men jag målade två. Fick fylla i ett par naglar som jag råkade få flammiga. Konsistensen är jättebra och flyter ut fint på nagel. Torkar dessutom snabbt.



Lacket blir ljust turkost på alla bilder men det är mer likt den grönblå påsen som finns på Systembolaget i färgen. Endast lite ljusare.


Bilderna visar inte hur färgen ser ut men denna bild är ändå närmast, lacket är dock mer grönt.

Meeeen som vanligt låter jag inte en manikyr vara utan bling så jag kan ju inte börja med det nu. Jag valde LA Girl Glitter Addict - Nostalgic som är ett glitterlack med två olika stolekar på glittret. Detta är min favoritkollektion på glitterlack alla kategorier. De är lätta att applicera, torkar snabbt och finns i 16 olika färger (som jag vet om). Jag har fem och kommer garanterat att köpa fler! Jag älskar dem!

Ett nytt överlack blev det också, LA Girl - Diamond Top Coat. Det svepte in glittret fint och täcker glitterflagorna nästan helt. Det brukar vara problemet med glitterlack att man måste använda både två och tre lager överlack för att "täcka" glittret helt. Klarar mig med ett lager idag och kan lägga ett till imorgon. Jag hoppas att jag kan hålla denna manikyr fin tills mitten på nästa vecka i alla fall. För jag gillar den skarpt!


Baslack: LA Girl - Whitener & Smoother . Ett lager.
Lack: LA Color - Sea Siren. Två lager (tre på två naglar som blev flammiga).
Dekoration: LA Girl Glitter Addict - Nostalgic. Ett lager.
Överlack: LA Girl - Diamond Top Coat. Ett lager.
Vårdande: Scratch - Nail Food.



Underbar kombo om ni frågar mig.




Vad tycker ni om LA Girl och LA Colors? Har ni testat dem? Kommer ni att göra det?

Bilder © My Nail Mania om inget annat anges.

6 kommentarer:

  1. Men vad kul att upptäcka en ny nagelblogg! Jag är också hemskt förtjust i Glitter Addict-lacken, har bara tre än så länge, men vill nog ha alla! Nostalgic står definitivt på inköpslistan. :-)

    SvaraRadera
  2. Nailtastic: Det är ju perfekt att bunkra upp på lacken nu när CC har 10% rabatt. Jag som lovade mig själv att jag inte skulle beställa något mer denna månad. Oooops! :)

    SvaraRadera
  3. Slutresultatet blev riktigt fint, det gillas =)

    SvaraRadera
  4. Sminkhörnan: Tack så mycket! Jag gillar det massor!

    SvaraRadera
  5. LA girl har imponerat med varenda lack jag testat från dem. LA Colors varierar lite mer med deras formula tycker jag, så jag har inte hunnit få en riktig åsikt om dem annat än att de har väldigt fina nyanser.

    SvaraRadera
  6. Chaosophia: Håller verkligen med dig. Varje gång jag handlar slinker det med fler och fler LA Girl-lack. Gillar dem skarpt! Har bara ett lack från LA Colors som jag är nöjd med än så länge men jag ska ge dem en ärlig chans och beställa några fler för lacket i inlägget är verkligen "all that och lite till".

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Social

Search

Translate

Followers

Popular

Comments

Archive

Traffic

Totalt: