söndag, juli 31, 2011

Det är ju trots allt söndag

Och officiell nagelmålardag i detta hushåll. Jag gav mig i kast på ett nagellack jag inte hade testat innan, China Glaze - Four Leaf Clover. Ett grönblått creamlack med mer grönt än blått i sig. Jättesnygg färg men passar inte min hudton tyvärr. Eftersom jag ändå hade målat alla naglarna OCH låtit dem torka så tänkte jag att jag skulle leka lite med mina nagelgrejer. Det blev lite Konad stamping, lite fransk manikyr av bara glitter, halvmånemanikyr med och utan glitter och lite annat lulllull. När jag var klar såg mina naglar ut som skit och det vara bara att börja om. Dock väntade jag med det tills idag.


DSCF3123
China Glaze - Four Leaf Clover.
Idag blev det en favoritmanikyr i repris. Förra gången såg det ut så här. Man kan se skillnaden på längden, det har gått åtta veckor sedan den bilden togs.
 
DSCF3846
Baslack: Scratch - No Dry Nails. Ett lager.
Lack: OPI - Baby It's "Coal" Outside! Två lager.
Dekoration: China Glaze - Fairy Dust. Ett lager. China Glaze - Nova. Ett lager. Applicerad med svamp.
Överlack: Orly - Won't Chip. Två lager.
Vårdande: Scratch - Nail Food

DSCF3842
Massor med glitter i olika storlekar.
DSCF3844
DSCF3845
Bilderna är tagna i mulet väder och gnistrat ändå så mycket.
Bilder © My Nail Mania om inget annat anges.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Social

Search

Translate

Followers

Popular

Comments

Archive

Traffic

Totalt: