torsdag, oktober 06, 2011

CND -Inkwell

Nu är det dags för lite manikyrer igen. Ni har redan sett hur denna manikyr ser ut efter en vecka utan underhåll (påfyllnad av överlack eller ifyllnad av tip-wear) så då är det väl dags att se hur den ser ut som ny?

Lacket är CND - Inkwell och det är så mörkt blått att det tenderar att se svart ut. På bilderna ser det svart ut men i verkligheten ser den bara nästan svart ut. Jag sa tidigare att detta var det perfekta mörkblå lacket men jag kan behöva revidera den åsikten. Det SER för svart ut för att vara mörkt blått. Tyvärr. Formulan tyckte jag var lite väl rinnig och det blev väldigt flammigt och ojämnt på ett lager. Det blev mycket bättre på två lager så det är godkänt.

Baslack: LA Girl - Whitener & Smoother . Ett lager. Och Scratch - No Dry Nails. Ett lager.
Lack: CND - Inkwell. Två lager.
Dekoration: China Glaze - Fairy Dust. Två lager. 
Överlack: LA Girl - Diamond Top Coat. Ett lager. 
Vårdande: Nagelbad med Creative Sensation - CranBerry, Depend - Nagelbandsremover och Scratch - Nail Food.


Här kommer några innomhusbilder;





Hade en stilla tanke på att denna kombination skulle se ut som en stjärnbeströdd natthimmel men det kan jag inte riktgt påstå att det gjorde. Visst blev kombinationen snygg men inte så snygg som den såg ut i mitt huvud. Och den var definitivt snyggare än på bilderna. Jag måste verkligen lära mig att fota glitter. Allt glitter även holo och prismatiskt.

Att lacket var blått var det ingen tvekan om när jag skulle ta bort det. Alla naglarna och hela händerna var färgade av blått. Jag måste köpa ett riktigt underlack som står emot dessa högpigmenta lack istället för att bara fuska mig igenom med behandlingslack. Har ni några tips på underlack som står emot pigmenten?

Bilder © My Nail Mania om inget annat anges.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Social

Search

Translate

Followers

Popular

Comments

Archive

Traffic

Totalt: